Σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Σταύρο Κωνσταντινίδη, έχει προκληθεί χάος σε δρόμους και πεζοδρόμια αστικών πόλεων και τουριστικών περιοχών από τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών. Τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί δυο δυστυχήματα στα νησιά Πάρο και Μύκονο, που προβληματίζουν τον επιστήμονα. Στην Ελλάδα ισχύει θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως τα πατίνια, με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα και για ηλικίες 15+. Ωστόσο, στην πράξη αυτό το όριο δεν τηρείται και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις κίνησης τέτοιων οχημάτων σε εθνικές οδούς. Στα νησιά η κατάσταση είναι πάρα πολύ κακή και τα διαφορετικά μέσα μετακίνησης προκαλούν προβλήματα και υπάρχει κίνδυνος να προκληθούν ατυχήματα.
Τι ισχύει με βάση τον ΚΟΚ
- υποχρεωτική χρήση κράνους
- υποχρεωτική χρήση αντανακλαστικού εξοπλισμού τη νύχτα
- μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα
- υποχρεωτική κίνηση σε ποδηλατόδρομους όπου
- υπάρχουν για την δεύτερη κατηγορία (6-25 χλμ./ώρα), αλλιώς στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος
- απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα
- υποχρεωτική ύπαρξη κουδουνιού, λευκού ή κίτρινου φωτός μπροστά, ερυθρού ανακλαστικού πίσω για νυχτερινή κίνηση
- απαγόρευση χρήσης ακουστικών ή κινητού εν κινήσει
- απαγόρευση μεταφοράς συνεπιβάτη
- απαγόρευση παράλληλης πορείας με άλλο ΕΠΗΟ
- υποχρεωτική μείωση ταχύτητας αντίστοιχης με τους πεζούς όπου υπάρχουν
- υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς
- υποχρεωτική αποβίβαση και βάδισμα όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος