Θ. Σκυλακάκης | "Η δαπάνη του δημοσίου για ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύ σημαντική"

Θ. Σκυλακάκης | "Η δαπάνη του δημοσίου για ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύ σημαντική"

Την Πέμπτη 9 Ιουνίου, ο υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ανακοίνωσε τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 10% από τους φορείς του δημοσίου, η οποία σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο έχει στόχο την εξοικονόμηση κατά 30%. Ειδικότερα, ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε πως:

"Προχωρούμε σ’ αυτή την πρωτοβουλία, επίσης, διότι η δαπάνη του δημοσίου για ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύ σημαντική. Έφτασε το 2021, χωρίς φόρους και τέλη, τα 800 εκατ. ευρώ και πρέπει να κάνουμε οικονομία, διότι προτεραιότητά μας είναι η βοήθεια στα νοικοκυριά που πλήττονται από την ακρίβεια και πρέπει να εξοικονομήσουμε από όπου μπορούμε πόρους για να δώσουμε αυτή τη βοήθεια. Για την εφαρμογή των μέτρων, θα καταθέσουμε σχετική τροπολογία, τα Υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Εσωτερικών, με την οποία θα καθορίσουμε τους διοικητικούς και τους τεχνικούς υπευθύνους για τις άμεσες και έκτακτες δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Αυτοί, θα έχουν, κατ’ ελάχιστον, την υποχρέωση να υλοποιούν τις δράσεις και να μας ενημερώνουν σχετικά, μέσω της ειδικά διαμορφωμένης πλατφόρμας που δημιουργείται γι’ αυτό τον σκοπό. Από την πλατφόρμα θα παρακολουθείται η κατανάλωση ενέργειας, ανά κτίριο ή διοικητική δομή.

Θα ορίζονται ανά περίπτωση, για παράδειγμα είναι αυτονόητο ότι ο Δήμαρχος έχει την ευθύνη για την εξοικονόμηση σ’ έναν Δήμο, ο Περιφερειάρχης για τις δικές του υπηρεσίες κλπ. Αντίστοιχα, θα ορίσουμε τους υπευθύνους για δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας στην κεντρική διοίκηση και στα νομικά πρόσωπα του δημοσίου. Κι αυτοί, με τη σειρά τους, θα υποδείξουν τους υπευθύνους ανά κτίριο ή δραστηριότητα, π.χ. οδοφωτισμός, μια πολύ σημαντική δραστηριότητα, με πολύ μεγάλο ενεργειακό κόστος.

Ένα κομμάτι της ενίσχυσης που έχουμε, ήδη, προβλέψει στο αποθεματικό του προϋπολογισμού, πρόκειται να δοθεί σε κάθε περίπτωση και ένα άλλο σημαντικό κομμάτι θα δίνεται στους δημόσιους φορείς, εφόσον εφαρμόσουν, με επιμέλεια, τα μέτρα εξοικονόμησης. Στην πορεία θα παρακολουθούμε και τις καταναλώσεις. Η τελική μας απόφαση για τα ποσά ενίσχυσης που θα λάβουν οι δημόσιοι φορείς θα προκύψει από τον συνδυασμό του βαθμού εφαρμογής των μέτρων και του αποτελέσματος που θα επιτυγχάνεται. Είναι προφανές ότι κάποιος που επιτυγχάνει σημαντική μείωση αντιμετωπίζεται θετικά στο σύστημα των κινήτρων. Στην περίπτωση εκείνου που εφαρμόζει τα μέτρα, θα συνυπολογίζεται αυτό, μαζί με τη μείωση που πέτυχε, για να προκύψει το ποσό με το οποίο θα ενισχυθεί. Οι φορείς, οι οποίοι δεν πέτυχαν τους στόχους εξοικονόμησης ή αμέλησαν να εφαρμόσουν τα μέτρα θα πρέπει να κάνουν οικονομίες από αλλού, δηλαδή από τον προϋπολογισμό τους, για να καλύψουν τη διαφορά. Όπως ένα νοικοκυριό όταν τα έξοδά του αυξάνονται προσαρμόζει τον προϋπολογισμό του, αντίστοιχα, πρέπει και οι δημόσιοι φορείς, εφόσον δεν πετύχουν τους στόχους πρέπει να αναζητήσουν τρόπους για να κάνουν οικονομία, αν όχι από την ενέργεια, από κάπου αλλού.

Το ακριβές ποσοστό, όμως, εξαρτάται από τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες κάθε φορέα. Αν υπάρχει κάποιος έκτακτος λόγος, π.χ. καιρικές συνθήκες, αυτά θα τα δούμε στην πορεία και θα συνυπολογιστούν. Γι’ αυτό δε θα κάνουμε ένα ενιαίο σύστημα, με κάποιο δεσμευτικό αλγόριθμο, που εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση, διότι εκεί μπορεί να έχουμε αδικίες και αστοχίες. Επί της διαδικασίας, κάθε φορέας, στο τέλος της περιόδου, θα εξηγεί την προσπάθεια που κατέβαλε, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και θα βάλουμε ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια, πριν καταλήξουμε στο ποσό με το οποίο θα ενισχυθεί. Για παράδειγμα, κάποιος που δεν έχει κάνει συντήρηση των κλιματιστικών ακόμη κι αν πετύχει για κάποιον άλλο λόγο οικονομία, θα πάρει λιγότερα χρήματα, διότι αν έκανε τη συντήρηση, είναι βέβαιο ότι θα πετύχαινε μεγαλύτερη οικονομία. Σε σχέση, ειδικότερα, με τους ΟΤΑ θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι δεν είναι δουλειά του φορολογούμενου να καλύπτει τον οδοφωτισμό, καθώς εντάσσεται στα ανταποδοτικά τέλη. Θα βοηθήσουμε, παρόλα αυτά, με πόρους του φορολογούμενου, κατά ένα μέρος, στο θέμα του οδοφωτισμού στους Δήμους, αλλά αν δεν επιτυγχάνεται ο στόχος για εξοικονόμηση 10%, τότε οι Δήμοι θα πρέπει να βρουν τους επιπλέον πόρους μόνοι τους, με όποιο τρόπο επιλέξουν."

 

Κάντε εγγραφή και ενημερωθείτε πρώτοι για όλα τα γεγονότα στην Ελλάδα και τον Κόσμο.