Την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου, πήρε μέρος η τρίτη σύσκεψη της Ομάδας Εργασίας για την αντιμετώπιση του φαινόμενου της ηλεκτρονικής απάτης με τη μέθοδο ηλεκτρονικού ψαρέματος-phishing στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Κατά τη διάρκεια της διάταξης έγινε αξιολόγηση των μέτρων που πάρθηκαν για την ευαισθητοποίηση του συναλλακτικού κοινού αναφορικά με τις ηλεκτρονικές απάτες και ειδικότερα με τις απάτες τύπου phishing. Η διαφημιστική καμπάνια για την προληπτική ενημέρωση του πολίτη κρίθηκε ως επιτυχής, με αποτέλεσμα την μείωση των συμβάντων και την ενθάρρυνση επικοινωνίας ανάμεσα σε τράπεζες και τους πελάτες τους.
Παράλληλα, αξιολογήθηκε θετικά η 24ωρη δυνατότητα που παρέχουν τα CallCenters των Τραπεζών στους πελάτες τους, οι οποίοι καταγγέλλουν περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης και εξυπηρετούνται με προτεραιότητα.
Όσον αφορά τα επόμενα βήματα, αποφασίστηκε:
- η συνέχιση ενημέρωσης του κοινού τους επομένους μήνες, με ακόμη πιο εμφατικό τρόπο, με νέο τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό ενημερωτικό υλικό, καθώς η ανάγκη διαρκούς ενημέρωσης κρίνεται επιτακτική,
- η θέσπιση σειράς θεσμικών - νομοθετικών μέτρων, ώστε οι τράπεζες να έχουν τον αναγκαίο χρόνο απόκρισης, αλλά και τα πρόσφορα μέσα, προκειμένου να παρέχουν ουσιαστική αρωγή σε πελάτες – θύματα απάτης,
- η εντατικοποίηση της συνεργασίας Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων και Αρχών Επιβολής του Νόμου στον τομέα της καταστολής, με αφορμή τις πρόσφατες επιτυχίες της Ελληνικής Αστυνομίας στην εξάρθρωση διεθνών εγκληματικών οργανώσεων στον τομέα των απατών σε συνέργεια με Ευρωπαϊκές Αστυνομικές και Δικαστικές Αρχές.