Την Παρασκευή 10 Ιουνίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απάντησε σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή σχετικά με τις αλλαγές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τον νέο οδικό άξονα που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Καστελίου. Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε για τις αλλαγές του ΚΟΚ ότι: "Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης. Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο.
Οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις, που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Στο παρελθόν υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω, δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.
Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε. Το μέτρο. Συστήνουμε ένα καινοτόμο για τα Ελληνικά δεδομένα Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας. Το Ταμείο αυτό θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. Και αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.
Το Εθνικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει και μια σειρά από Συστηματικές Επεμβάσεις Οδικής Ασφάλειας στις Πόλεις. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία, η υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των Ευρωπαϊκών πόλεων."
Αντίστοιχα, για τον οδικό άξονα ΒΟΑΚ-αεροδρομίο Καστελίου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως:
"Ο οδικός άξονας που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Καστελίου, μήκους 18 χλμ, έχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση από το 2009 ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Με βάση αυτήν την αδειοδότηση, εντάχθηκε η υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος στη Σύμβαση Παραχώρησης του Αερολιμένα Καστελίου, που κύρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019. Ύστερα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος από την περιοχή της Ρωμαϊκής υδατογέφυρας, ενώ ήδη εκπονείται νέα μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η νέα χάραξη θα σήμαινε εκτόξευση του κόστους γιατί θα απαιτούσε σήραγγα μήκους 1,5 χλμ, αλλά και τεράστια καθυστέρηση, γιατί θα χρειαζόταν αλλαγή των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.
Να κατηγορεί για διγλωσσία τη ΝΔ ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα που έλεγε ότι με ένα νόμο και ένα άρθρο θα καταργούσε τα μνημόνια, πάει πολύ. Λέγατε ως κόμμα και ως Κυβέρνηση ότι δε θα επιβάλλατε διόδια, ενώ κάνατε σύμβαση παραχώρησης. Σύμβαση παραχώρησης χωρίς διόδια δε γίνεται. Με ΣΔΙΤ σε πολλές περιπτώσεις γίνεται να μην μπουν διόδια, όμως ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται σήμερα στην Ευρώπη και για να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους, ένα πανάκριβο έργο και πρέπει να μπουν διόδια δυστυχώς. Η διγλωσσία είναι προνόμιο του ΣΥΡΙΖΑ και το έχετε αποδείξει και στην Κρήτη. Θα δοθούν εκπτωτικά πακέτα στους μόνιμους χρήστες του ΒΟΑΚ. Είναι άλλο αυτό και άλλο το όλοι τσάμπα που έταζε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ήξερε ότι δε γίνεται να εφαρμοστεί ποτέ".