Την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, επισκέφθηκε τέσσερα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Κρητικός, Σκλαβενίτης, A-B Βασιλόπουλος και Μασούτης, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στις τιμές στο Καλάθι του Νοικοκυριού. Επιπλέον, κατά την επίσκεψή του στο σούπερ μάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: "Κατ’ αρχάς, καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές. Είμαστε μία εβδομάδα πριν και από την έναρξη του εορταστικού καλαθιού και του καλαθιού του Άη Βασίλη, για το οποίο έχουμε πολύ μεγάλες προσδοκίες. Είμαστε σήμερα στην έκτη εβδομάδα λειτουργίας του καλαθιού του νοικοκυριού σε ένα υποκατάστημα της αλυσίδας Κρητικός. Ο λόγος που επιλέξαμε να έρθουμε στην αλυσίδα αυτή, είναι γιατί έχει τη χαμηλότερη σε αξία καλάθι απ’ όλες τις αλυσίδες και θέλω να την επιβραβεύσουμε.
Εμείς θα λειτουργούμε με έναν τρόπο τελείως διαφανή. Όσοι προσφέρουν στους καταναλωτές καλύτερες τιμές, θα έχουν από μένα πολύ μεγάλη υποστήριξη. Όσοι αυξάνουν τις τιμές, θα έχουν από μένα πολύ μεγάλη αντίδραση, τελεία και παύλα. Εδώ είμαστε για τον καταναλωτή, για να μαθαίνει τις ευκαιρίες που του δίνει πλέον αυτός ο μηχανισμός. Το καλάθι πια λειτουργεί και λειτουργεί χάρη σε εσάς τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές με την επιλογή τους να αγοράζουν πλέον συστηματικά κάθε εβδομάδα προϊόντα από το καλάθι, έχουν οδηγήσει τις αλυσίδες στο να μειώνουν τις τιμές η μία μετά την άλλη. Θα σας πω μόνο ότι χθες αργήσαμε να βγάλουμε την κάρτα με τα αποτελέσματα για το καλάθι, διότι από το πρωί που μας ήρθαν τα στοιχεία μέχρι το βράδυ που βγάλαμε την κάρτα, μια από τις αλυσίδες μας έστειλε νέες χαμηλότερες τιμές πριν καν δημοσιεύσουμε τις πρώτες, ακριβώς για να αποκτήσει καλύτερη θέση στη λίστα. Άρα, ψωνίζουμε από το καλάθι και κερδίζουμε λεφτά. Η μέση αξία του καλαθιού έχει πέσει σε έξι εβδομάδες πάνω από 30% και μιλάμε για τα ίδια προϊόντα που συγκρίνουμε ανά εβδομάδα καταγεγραμμένα στον e-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ, για να μπορεί ο καθένας από εσάς να βλέπει τη διαφορά.
Χαίρομαι γιατί, εχθές, μια πολύ γνωστή εταιρεία δημοσκοπήσεων, η εταιρεία PULSE για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και του Προέδρου κυρίου Χατζηθεοδοσίου, δημοσίευσε μία έρευνα. Σε αυτήν υπήρχε πολύ διεξοδική έρευνα για το καλάθι. Το 54% των συμπολιτών μας, για πρώτη φορά η πλειοψηφία, είπε ότι το καλάθι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, το έχει χρησιμοποιήσει και έχει κερδίσει χρήματα. Μας δίνει πολύ μεγάλη χαρά ως κυβέρνηση ότι πλέον πάρα πολλοί συμπολίτες μας κερδίζουν χρήματα χρησιμοποιώντας μια πρωτοβουλία που ανέλαβε η κυβέρνηση. Θα συνεχίσουμε λοιπόν. Την επόμενη εβδομάδα ξεκινάει και το καλάθι των εορτών. Πολλοί περίμεναν να είναι οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα μέσα. Αποφάσισα να μην τα συμπεριλάβω. Θέλω να πω κάτι. Ωραία είναι τα σούπερ μάρκετ, θα τα στηρίξουμε για να έχουμε καλύτερες τιμές, αλλά δεν πρέπει να ζήσουν μόνο τα σούπερ μάρκετ. Πρέπει να ζήσουν και οι φούρνοι, πρέπει να ζήσουν και τα ζαχαροπλαστεία, πρέπει να ζήσουν και τα υπόλοιπα καταστήματα.
Θεωρήσαμε ότι θα είναι πολύ μεγάλη παρέμβαση να στρέψουμε τους καταναλωτές προς τα σούπερ μάρκετ για ένα είδος που παραδοσιακά ανήκει στα αρτοποιεία και στα ζαχαροπλαστεία και έτσι δεν τα συμπεριλάβαμε στο εορταστικό, αλλά βάλαμε βασιλόπιτα τσουρέκι, μοσχάρι, γαλοπούλα και σοκολάτες. Έτσι λοιπόν κάποιες και από τις πάγιες δικές σας ερωτήσεις κάθε εβδομάδα και αυτές ικανοποιήθηκαν. Όπως φτιάξαμε από την πρώτη εβδομάδα που το ζητήσατε το καλάθι για τους διαβητικούς, έτσι προσθέσαμε αυτά τα είδη για το εορταστικό καλάθι και προχωράμε στο καλάθι του Άη Βασίλη".